Descripció del projecte

Les piles d’hidrogen han esdevingut avui en dia una de les tecnologies clau en la descarbonització de la mobilitat. Als plans europeus d’estratègia de l’hidrogen per a mobilitat, les piles de tipologia PEM (Proton Exchange Membrane) són les que agafen major rellevància. A més es preveu que tindran un pes important en l’àmbit del vehicle industrial i pesant, on ja veiem exemples en aplicacions com ara els carretons elevadors, autobusos i camions de recollida de residus. Per optimitzar l’eficiència i la durabilitat de les piles PEM, la integració dels diferents components que n’asseguren el correcte funcionament és clau. Aquests sistemes auxiliars que proveeixen d’aire, hidrogen, evacuen la potència tèrmica i condueixen l’electricitat s’anomenen Balanç de Planta (BoP) de la pila d’hidrogen. Per exemple un dels punts crítics és la gestió de la humitat de les membranes de la pila PEM. Per assegurar aquest bon funcionament, un bon disseny del sistema acompanyat d’un sistema de control adequat amb sensors i algorítmica dedicada pot suposar una gran diferència en les prestacions finals del sistema, i de rebot la seva durabilitat. Aquest projecte té com a primer objectiu analitzar i estudiar els components del balanç de planta d’una pila d’hidrogen PEM i definir un model de simulació que reprodueixi el comportament físic de la planta a estudiar. Aquest model ha de tenir la capacitat de poder intercanviar components, amb el propòsit de poder estudiar l’efecte dels diferents components sobre la pila d’hidrogen PEM. El segon objectiu del projecte és testejar el disseny final de la pila al laboratori amb un sistema de control obert. Aquest sistema de control ha de permetre realitzar els assajos necessaris per desenvolupar controladors i al mateix temps utilitzar les dades generades al laboratori per validar el model desenvolupat durant el projecte.



MÉS INFORMACIÓ

Si t’interessa l’oferta, omple el pdf amb les teves dades i envia´l a doctorats.industrials.recerca@gencat.cat