Descripció del projecte

L’objectiu és desenvolupar solucions robustes de posicionament per a vehicles autònoms, especialment en entorns urbans i profundament urbans, on la recepció de senyals GNSS pot ser afectada per interferències, bloquejos i múltiples camins de senyal. El focus principal és el desenvolupament de tècniques MIMO-GNSS per aprofitar els senyals rebuts per múltiples elements d’antena, amb especial atenció a la mitigació d’interferències i multipath. També es preveu l’avaluació i validació del sistema mitjançant proves en entorns representatius d’ús real, com ara entorns urbans i profundament urbans, incloent-hi situacions amb bloquejos i interferències elevades. Es planteja refinar iterativament els algorismes i el maquinari per garantir robustesa, eficiència i un baix consum energètic.

El projecte es divideix en diverses tasques. Primer, es realitza una revisió de l’estat de l’art i el disseny preliminar, identificant requisits i seleccionant algorismes inicials. Després es fa el disseny preliminar de tècniques de processament i implementació amb el desenvolupament inicial del sistema. La primera iteració de disseny i proves se centra en la integració de components i validació inicial, mentre que la segona iteració busca optimitzar i validar el sistema en condicions realistes. Finalment, s’exploren els resultats, identificant aplicacions potencials tant en l’àmbit espacial com no espacial.

Els resultats esperats inclouen un sistema flexible i modular capaç de proporcionar solucions de posicionament més robustes que les tecnologies comercials actuals. També es vol obtenir una plataforma preparada per ser adoptada per la indústria automobilística i altres sectors que necessiten solucions de navegació avançada. Aquest projecte representa un avenç significatiu en la integració de tecnologies de navegació GNSS per a aplicacions crítiques com la conducció autònoma, amb l’objectiu de reduir costos mantenint precisió i fiabilitat en entorns desafiants.

La part de processament de senyal de mostres IQ serà portada per Albora, mentre que el grup GAGE de la UPC serà l’encarregat de la part d’algorismes de navegació, assegurant una integració efectiva entre el tractament del senyal i la generació de solucions de posicionament fiables.



MÉS INFORMACIÓ

Si t’interessa l’oferta, omple el pdf amb les teves dades i envia´l a doctorats.industrials.recerca@gencat.cat