Descripció del projecte

El grup d’empreses Briolf Group centra la seva activitat industrial en la producció de pintures per àmbits tals com la carrosseria i pintura industrial, els plàstics OEM i vidres, l’ancoratge químic i la pintura en esprai. En la producció d’aquestes pintures utilitza actualment un gran volum de resines que obté de diferents proveïdors a nivell global.

El projecte de Doctorat Industrial del grup d’empreses Briolf Group en col·laboració amb la Universitat de Girona es basa en el desenvolupament de resines pròpies perfectament adequades als productes de Briolf Group i més sostenibles que les que es troben avui en dia al mercat. El principal objectiu de la tesi és el desenvolupament de noves formulacions de resines mediambientalment sostenibles com a substitutes de les resines actuals, i el desenvolupament de la tecnologia necessària per a la seva producció a nivell industrial.

El projecte es durà a terme mitjançant un treball exhaustiu d’anàlisi químic de les resines que s’utilitzen actualment que guiarà cap a la formulació de noves resines de tipus acríliques, polièster saturat o insaturat i alquíliques posant especial èmfasi en la sostenibilitat dels seus components. S’estudiarà l’efecte de les noves resines en la resistència química, duresa, elasticitat, adherència, viscositat i assecatge de les pintures que se n’obtinguin. Les formulacions innovadores que donin millors resultats s’escalaran per industrialitzar el producte i avançar així cap al llançament de noves pintures al mercat. Per a aquesta industrialització es realitzarà un procés d’escalat on s’estudiarà la producció de mostres representatives, les condicions de reacció, i el disseny de procés necessari.

La direcció de la tesi recaurà en la Dra. Anna Pla Quintana del grup DiMoCat amb co-direcció del Dr. Quim Tarrés del grup LEPAMAP. El treball de recerca i desenvolupament es durà a terme majoritàriament a les instal·lacions de Briolf Group. Es realitzaran desplaçament puntuals a la Universitat de Girona, en concret als grups de recerca DiMoCat (Facultat de Ciències) per a la part d’anàlisi, caracterització i formulació de resines i LEPAMAP (Escola Politècnica Superior) per a la part d’industrialització.



MÉS INFORMACIÓ

Si t’interessa l’oferta, omple el pdf amb les teves dades i envia´l a doctorats.industrials.recerca@gencat.cat