Search

El projecte e2Transfoli de l’IES Sant Gregori, guardonat amb un premi Baldiri Reixac

El projecte e2Transfoli, el portafoli com a eina d’ensenyament-aprenentatge i avaluació competencial de l l’IES Vall de Llémena de Sant Gregori  es desenvolupa com a tesi de Doctorat Industrial dins el nostre programa de doctorat d’eLearning de la doctoranda Neus Heras, el projecte ha rebut un dels premis Baldiri Reixach que atorga anualment la Fundació Carulla en la categoria d’innovació educativa. El projecte ja va ser premiat, també, en el novè congrés anual ITWorld Edu, vinculat al Mobile World Capital, sobre novetats tecnològiques i experiències educatives que va tenir lloc al Palau de Congressos de Barcelona els dies 22 i 23 de març d’enguany.

NOTÍCIA ORIGINAL – http://www.elpuntavui.cat/ – 23 maig 2017

GIRONA: Alumnes de l’institut Vall del Llémena de Sant Gregori treballant amb el seu portafoli digital. Foto: institut vall del llémena de sant gregori

L’institut Vall del Llémena de Sant Gregori ha estat guardonat amb una de les quatre beques Baldiri Reixach que atorga anualment la Fundació Carulla. La beca, de 4.000 euros, ha estat concedida enguany en la modalitat d’estímul a mestres i professors Baldiri i Reixac pel seu projecte d’innovació educativa. El projecte, que porta per nom e2Transfoli, el portafoli com a eina d’ensenyament-aprenentatge i avaluació competencial, pretén que els alumnes siguin protagonistes del seu procés d’avaluació. Per mitjà d’aquesta eina d’autoavaluació, es pretén que els alumnes prenguin consciència dels aspectes que volen millorar i els assumeixen com a desafiament de superaciópersonal. Per fer-ho, cada alumne crea una pàgina web on elaboren un “portafolis digital” amb les seves reflexions personals i objectius. “A més, hi pengen els articles i treballs dels quals estan orgullosos”, explica Neus Heras, directora del centre i una de les impulsores del projecte.

El portafolis no només conté els aspectes acadèmics que vol millorar l’alumne, sinó també d’altres de caràcter personal , com ara no tenir vergonya de parlar en públic. “Han d’aprendre que sense error no hi ha aprenentatge”, diu Hera. Tots els alumnes del centre fan aquesta activitat durant una hora a la setmana amb l’ajuda d’un tutor.“La idea és que prenguin consciència que la millora depèn d’ells i que nosaltres només som una eina que els ajuda i els escolta.” El projecte ja va ser premiat en el novè congrés anual ITWorld Edu, vinculat al Mobile World Capital, sobre novetats tecnològiques i experiències educatives que va tenir lloc al Palau de Congressos de Barcelona els dies 22 i 23 de març.

Els professors impulsors del projecte –Neus Heras, Maria Jesús Marco, Xavier Cortina i Joan Antoni Pastor– rebran el dia 24 el premi de mans de la consellera d’Ensenyament, Meritxell Ruiz, a Barcelona. L’institut Vall de Llémena va obrir les seves portes el curs 2014/15 i actualment té 170 alumnes. En aquests anys, ha aconseguit ser reconegut pels projectes innovadors que aposten per l’autovaloració de l’alumne. “Per nosaltres, que som un institut de nova creació, tenir un reconeixement i participar en actes i congressos ens ajuda a situar-nos en el mapa dels instituts de Catalunya.”, destaca Hera. “També és una manera de no quedar-nos en la zona de confort i intentar millorar dia a dia”, hi afegeix.