Descripció del projecte

En el context actual de transformació digital i enfortiment de la seguretat institucional a Europa, les empreses tecnològiques enfronten nous desafiaments i oportunitats derivats de la disponibilitat de fons públics destinats a la innovació, la defensa i la modernització administrativa. La Unió Europea, a través de programes com Next Generation EU i altres iniciatives de finançament, ha promogut mecanismes que permeten a entitats privades participar en projectes estratègics d’alt impacte, sempre que compleixin amb els requisits normatius i administratius establerts pels marcs de contractació pública.

Aquesta tesi doctoral se centra en l’estudi de cas d’una empresa tecnològica, amb oficina a Catalunya, comunitat autònoma en la qual va néixer i es va desenvolupar els primers anys, que ha iniciat un procés d’adaptació organitzacional per a accedir a fons europeus en l’àmbit de la transformació digital i la seguretat. L’empresa, especialitzada en el desenvolupament de solucions digitals avançades, ha identificat la necessitat de transformar la seva estructura interna, incorporar perfils provinents de l’administració pública i ajustar els seus processos operatius per a complir amb les exigències de confidencialitat, traçabilitat i legalitat que caracteritzen els contractes públics en sectors sensibles.

La fi de servei de l’empresa, que s’expressa en el seu lema “no volem veure al món cremar” ha fet que vulgui aprofitar les oportunitats que ha generat la situació geoestratègica mundial i la disponibilitat de fons per a portar aquest servei també als quals ens serveixen, a les administracions públiques i els “cossos armats”.

Aquesta nomenclatura de “cossos armats” s’utilitzarà de manera recurrent per a englobar a les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat, d’ara endavant FCSE, que al seu torn i segons la Llei 2/1986 inclouen a les policies autonòmiques i locals, i fora d’aquesta llei a les Forces Armades, d’ara endavant FAS.

De la qualitat de l’empresa es posa un exemple local, que es considera molt significatiu: el CEO va participar en l’assessorament al Parlament de la Generalitat per a la realització de la LLEI 15/2017, de 25 de juliol, de l’Agència de Ciberseguretat de Catalunya. Fites com aquest han fet que la junta directiva de l’empresa sigui conscient de la necessitat de col·laborar amb la seguretat de l’administració, que parteix de la nostra seguretat individual i empresarial comença per la seguretat de les administracions públiques, comprenent que per a poder créixer i aportar a la societat, necessàriament ha de captar finançament, triant l’adaptació de l’empresa per a la captació de fons europeus i fons de defensa per a això. Així es proposen una sèrie de canvis organitzatius que comencen pel fitxatge de perfils específics de l’àmbit de l’administració pública.

És aquí on comença aquest projecte de doctorat que, englobant els projectes específics dels cossos armats i militars, s’ha d’ocupar de l’adaptació parcial de l’empresa a la realització de projectes d’alta confidencialitat i complexitat pels clients finals als quals es dirigeix i la burocràcia que es deriva de qualsevol contracte amb l’administració.

Aquesta és la tesi que es proposa, la documentació d’un procés teoricopràctic de transformació industrial i empresarial a una nova situació legislativa i financera. Per a això s’haurà d’estudiar detalladament els diferents models que existeixen, o es posaran en funcionament en breu, de captació de fons o participació en projectes, ja sigui com a empresa única, en competència amb unes altres, o en forma d’UTE.



MÉS INFORMACIÓ

Si t’interessa l’oferta, omple el pdf amb les teves dades i envia´l a doctorats.industrials.recerca@gencat.cat