Descripció del projecte
El present projecte de recerca pretén donar llum a l’Aprenentatge Basat en Joc. Aquesta metodologia, que s’està utilitzant cada vegada més en l’àmbit educatiu, té poca evidència de la seva eficàcia per generar aprenentatge. Tanmateix, estudis recents apunten que jugar a jocs de taula moderns a l’aula pot ser una estratègia educativa que potencia competències educatives, a més d’ajudar a desenvolupar les funcions executives.
Per continuar aprofundint en aquest àmbit, volem dissenyar un programa estructurat de jocs de taula moderns amb el qual ajudar a l’alumnat d’Educació Primària i Infantil a posar en pràctica aprenentatges que es van generant a l’aula. El programa començarà aplicant-se com activitat extraescolar, valorant la seva inclusió total o parcial dins del currículum formal. A més, volem investigar de quina manera s’ha d’aplicar aquesta metodologia per maximitzar l’aprenentatge i el desenvolupament de les funcions executives. Així, el present projecte neix de la visió interdisciplinària d’Educació i Psicologia.
El programa que es pretén desenvolupar serà posat a prova en diferents contextos educatius, tant en educació formal com informal, tenint en compte els diferents àmbits amb els quals treballa l’empresa amb la qual desenvoluparem el projecte. Es realitzaran estudis correlacionals i assajos controlats aleatoritzats.