Descripció del projecte

El projecte de recerca que es vol iniciar versa sobre la problemàtica dels residus en les societats actuals i com es pot donar una resposta des de les institucions locals. Aquesta investigació , com a tal, ha de servir per a la millora del Consorci per a la Gestió de Residus del Vallès Oriental, tot fent front als reptes que es preveuen, tant a nivell intern, per la manca de legitimitat interna, com a nivell extern, per les noves pressions normatives, entre d’altres.

Això implica definir un nou disseny institucional per tal que l’organització pugui donar resposta a la situació actual i la que es preveu en un futur fruit del context d’emergència climàtica i les noves normatives que vindran, tant des de la Unió europea com a nivell autonòmic.

La Tesis doctoral hauria d’investigar els principals determinants per tal fer una anàlisi institucional i proposar un nou disseny des de la ciència de l’administració i les polítiques públiques. La idea de fons és que la proposta d’una nova organització del Consorci afectarà tant a la legitimitat de la institució com a la consecució dels principals objectius tècnics del Consorci.

Amb aquesta idea base, la investigació també ha de servir per elaborar un pla estratègic que incorpori una visió multidimensional de la gestió de residus, i per tant, també haurà de versar sobre els diversos mecanismes i polítiques públiques que té la institució per tal de disminuir la generació de residus i augmentar el rati de la recollida selectiva.