Descripció del projecte
El projecte té l’objectiu d’implementar i avaluar un programa de Gestió emocional i resolució de conflictes en diferents empreses. Aquest programa està gamificat i convertit en una aplicació interactiva per adults. Els treballadors es dividiran en grup experimental i grup control en funció si participen o no en el programa. S’utilitzarà un disseny prestest-postest amb grup control.
L’objectiu general del videojoc: Aprendre el procés per resoldre els conflictes interpersonals de forma assertiva y millorar, així, el clima laboral y el rendiment de la empresa.
El videojoc integra 30 conflictes, distribuïts en 6 dies, on hi ha relacions horitzontals i verticals. També contempla la paritat de sexes.
Quant al marc teòric, aquest videojoc té en compte les orientacions de la psicologia evolutiva, les habilitats cognitivo-lingüístiques i el desenvolupament dels sis estadis morals de Piaget-Kohlberg. Es basa en les competències de l’educació emocional proposades pel Grup de Recerca en Orientació Psicopedagògica -GROP- (Bisquerra y Pérez, 2007, Bisquerra, 2009): consciència emocional, regulació de les emocions, autonomia emocional, competència social i competències de vida i benestar.