Descripció del projecte
Actualment, les dades geogràfiques són una font d’informació crucial per a la presa de decisions, per fer front als reptes de la nostra societat, com el canvi climàtic, la gestió de riscos i recursos naturals, la transició energètica i el desenvolupament sostenible. Però no sempre resulta fàcil identificar i accedir a dades amb autoritat / oficials amb una qualitat implícita.
Atès el gran volum de dades i la peculiaritat de poder-se representar sobre el territori, fa que l’accés a les mateixes i el seu consum hagin de tractar-se de forma personalitzada, adaptant-se segons els casos d’ús dels diferents perfils d’usuaris i oferint garantia de qualitat.
Així, un dels principals objectius del projecte és permetre la identificació, el creuament i l’accés a les dades geogràfiques oficials de manera àgil i inequívoca, tenint en compte la diversitat de persones i entitats usuàries, així com les diferents tecnologies i els canvis constants en aquest àmbit.
Al mateix temps, atesa l’aplicació legal de certa geoinformació en certes situacions, és necessari desenvolupar mecanismes que permetin la detecció de canvis en les normatives que impliquin variacions en l’organització del territori, la detecció automàtica de modificacions i/o actualitzacions en les dades, així com la identificació i correcció d’incoherències i duplicitats que es puguin generar en la integració dels diferents conjunts d’informació de les diverses fonts.
Amb aquesta finalitat s’avaluaran diferents arquitectures i metodologies que puguin satisfer els requeriments plantejats pels diferents agents implicats. En base a aquesta anàlisi s’implementaran les solucions tecnològiques més adients en cada cas.