Descripció del projecte

Descripció general: Aquest projecte de recerca es fonamenta en els càlculs termodinàmics i mecànics associats al disseny i posterior fabricació d’autoclaus amb condicions específiques de pressió i buit. L’objectiu principal és desenvolupar autoclaus especialment dissenyades i correctament dimensionades per treballar en condicions de buit amb temperatures interiors de fins a 800°C. Aquestes autoclaus seran utilitzades per a la fabricació de peces d’automoció i aviació, produïdes amb materials compostos de nova generació.

Objectius Específics

Càlculs mecànics i termodinàmics. Es tindran en compte el control de l’atmosfera, de la pressió, de la temperatura i del dimensionament desitjat per cada autoclau.
Desenvolupament d’una nova família d’autoclaus crítiques: Al final es pretén construir autoclaus que suportin condicions extremes, incloent-hi el buit i temperatures elevades de fins a 800°C. En el disseny caldrà tenir en compte la capacitat productiva per fabricar peces en sèrie.
Comprovació experimental del correcte dimensionament, estructura i resposta funcional de les peces de material compostos fabricades. Producció de peces d’alta qualitat de materials compostos. (d’aplicació en la Indústria de l’Automoció i Aviació): Assegurar que les autoclaus siguin adequades per a la producció de peces de materials compostos que són essencials en la fabricació de vehicles i aeronaus moderns.

Metodologia

Càlculs: S’empraran programes de simulació i de càlcul per realitzar estudis mecànics i termodinàmics, especialment en condicions crítiques.
Disseny i Construcció: Desenvolupament del disseny detallat de les autoclaus, seguit de la seva construcció amb materials d’alta resistència per suportar les condicions exigents de treball.
Assaig i Validació: Realització de proves exhaustives per validar la capacitat de les autoclaus de mantenir el buit i la temperatura requerida de fins a 800°C.
Validació i Optimització del Procés: Validació de la fabricació de peces de materials compostos complint les especificacions (determinació dimensions, estructura i propietats fisicoquímiques de les peces fabricades). Refinament del procés de fabricació per assegurar que les autoclaus produeixin peces en sèrie amb consistència i qualitat.

Resultats Esperats

Integrar a l’empresa una línia d’investigació i desenvolupament amb càlculs mecànics, termodinàmics i de disseny d’autoclaus crítiques.
Optimització de les propietats i aplicabilitat de les peces d’alt valor afegit fabricades amb materials compostos.
Millora en la Producció: Increment en l’eficiència i qualitat de la producció de peces de materials compostos per a la indústria de l’automoció i l’aviació. Innovació Tecnològica: Desenvolupament de tecnologia avançada en autoclaus, contribuint a la competitivitat del sector industrial.
Escalabilitat: Possibilitat de produir peces en gran volum gràcies a la capacitat de treball en sèrie dels autoclaus

Impacte

Formació d’una persona especialitzada en els càlculs associats al disseny d’autoclaus específiques, amb un alt nivell de desenvolupament tecnològic i, la seva posterior integració a nivell d’investigació i desenvolupament en l’empresa.
Aquest projecte tindrà un impacte significatiu en la indústria, ja que permetrà la fabricació de peces més lleugeres, resistents i eficients. La capacitat de treballar amb materials compostos de nova generació serà un avantatge competitiu important per a les empreses del sector de l’automoció i l’aviació. A més, la innovació en la tecnologia d’autoclaus contribuirà a la millora contínua dels processos productius.
Aquest projecte de recerca és una oportunitat per avançar en la tecnologia de fabricació de materials compostos, oferint solucions eficaces i innovadores a les necessitats creixents de la indústria.



MÉS INFORMACIÓ

Si t’interessa l’oferta, omple el pdf amb les teves dades i envia´l a doctorats.industrials.recerca@gencat.cat